“သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ လည္းေကာင္း ၊
သူယုတ္မာတို႔သည္ လည္းေကာင္း
ဂုဏ္အားျဖင့္ ကြဲျပားျခားနားလ်က္ ရွိၾကေသာ္လည္း
မေ၀ခြဲတက္ ၊ အကဲမျဖတ္တက္သူတို႔ အထံ၌ကား
ကြဲျပားျခင္းသို႔ မေရာက္ႏိုင္ပါေပ ။
ထိုသို႔ မခြဲတက္ဘိ ၊ မသိမလိမၼာေသာေၾကာင့္
ထိုသူတို႔မွာ သပၸဳရိသသူပနိႆယ စေသ အက်ိဳးတရားမွ ကင္းကြာခဲ့ရ၏ ”
(ေက်းဇူးရွင္ သေျပကန္ ဆရာေတာ္ႀကီး )
ဓမၼစာေပမ်ားကို အျမတ္တႏိုးဖက္႐ႈေလ့လာျခင္း
မျပဳၾကသူမ်ား၌ ေထရ၀ါဒ ကိုယ္ခံအားနည္းတက္ၾကေပသည္ ။ ယင္းသို႔ ေထရ၀ါဒ
ကိုယ္ခံအားမေတာင့္တင္းေသာအခါ ဓမၼစစ္ႏွင့္ ဓမၼတု ၊ လဇီၨ ႏွင့္ အလဇီၨ ၊
ပ႑ိတ ႏွင့္ ဗာလ ကို မွန္ကန္ျပတ္သားစြာ ခြဲျခားႏိုင္စြမ္း မွာလည္း
အင္မတန္အားနည္းေပလိမ့္မည္ ။ ထိုသူတို႔၏ အဘိညာဥ္တြင္ ေထရ၀ါဒမွတ္ေက်ာက္
မရွိေသာအခါ အစစ္ ႏွင့္အတုကို ခြဲျခားႏိုင္စြမ္းရည္ ကင္းမဲ့ရ၏ ။
သူမ်ားေျပာတိုင္းယံု ၊ ႀကံဳတိုင္းလုိက္ ၊ ခိုင္းတိုင္းလုပ္တက္ၾက၏ ။ ထိုသို႔
ခြဲျခားႏိုင္ေသာ စြမ္းရည္ ကင္းမဲ့ၾကေသာ အခါ အတုႏွင့္ အစစ္
၊ လဇီၨ ႏွင့္ အလဇီၨ မခြဲျခားႏိုင္ေသာ အခါ အဘယ္သို႔ေသာ ပုဂိၢဳလ္သည္ ရဟန္းတု ၊
အဘယ္သို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းစစ္ ဟူ၍ ခြဲျခားႏိုင္စြမ္းလည္း
အားနည္းၾကေပသည္ ။ ထိုအခါ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႔အား ၀ါးလံုးရွည္ျဖင့္
သိမ္း၍ ရမ္းၾကကုန္ေတာ့သည္ ။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ အဘယ္အမႈသည္အလဇီၨဓမၼ ၊ အဘယ္ပုဂိၢဳလ္သည္ အလဇီၨ ၊ အလဇီၨ အေပၚ
မည္သို႔ သေဘာထားသင့္သည္ စသည္အခ်က္ေလးမ်ားကို က်ေနာ္ေလ့လာ မွတ္သားဖူးသေလာက္
တင္ျပခ်င္ပါတယ္ ။
ပထမဆံုးအေနနဲ႔
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္ သာသနာေတာ္ႏွင့္ စပ္၍ ထုတ္ျပန္ေတာ္မူအပ္ေသာ
ဓမၼ၀ိနယ အမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္းမွ အလဇီၨဓမၼအခ်ိဳ႕ကို ေကာက္ႏုတ္တင္ျပ ခ်င္ပါတယ္ ။
ေဗဒင္ေဟာျခင္း ၊ ေဆးကုျခင္း
၀ါးေပးျခင္းစေသာ ၊ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ပါးေသာ အေနသနတို႔၌
အက်ဳံး၀င္ေသာ လူတို႔ကို ထမင္းေကၽြးျခင္း ၊ မုန္႔ေကၽြးျခင္း ၊ ကြမ္း
၊ ေဆးတည္ျခင္း ေနရာခင္း၍ အ႐ိုအေသျပဳျခင္း ၊ ေဗဒင္ေဟာျခင္း ၊ ေဆးကုျခင္း
စေသာ အလဇီၨဓမၼ ။
တိရစာၦန၀ိဇၨာ
ဆင္စီး ျမင္းစီး ရထားစီး အတက္စေသာ မဂ္ဖိုလ္တို႔မွ
ဖီလာျဖစ္ေသာ ၊ တိရစာၦန၀ိဇၨာအတက္အမ်ိဳး၌ အက်ံဳး၀င္ေသာ
၊ ျပဒါးကို ေသာေအာင္ ျပဳျခင္း ၊ ျပဒါးကို ျပာခ်ျခင္း ၊ ျပဒါးကို ခဲေစျခင္း
စသည္တို႔ကို ဆိုေသာ တိရစာၦန၀ိဇၨာ ၊ ေလာကာယတက်မ္းကို ရဟန္းတို႔ သင္လည္း
မသင္အပ္ ၊ သူတစ္ပါးတို႔ကိုလည္း မေျပာအပ္ ၊ ျပဳလည္းမျပဳအပ္ ။ ေၾကးေငြမပါ
သစ္ျမစ္ ၊ သစ္ရြက္စေသာ အရာတို႔ျဖင့္ ျပဒါးေသျခင္း ၊ ျပဒါးျပခ်ျခင္း
၊ ျပဒါးခဲျခင္း စေသာ အတက္တို႔ကို ေလ့လည္းမေလ့က်င့္အပ္ ၊
သူတစ္ပါးတို႔ကိုလည္း မျပအပ္ ၊ လုပ္လည္းမလုပ္အပ္ ။ ေလ့က်က္ျပသ ျပဳလုပ္ေသာ
ရဟန္းတို႔သည္ ခြန္းတိုင္း ခြန္းတိုင္း ပေယာဂတိုင္း ပေယာဂတိုင္း
ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ျခင္းဟူေသာ အလဇီၨဓမၼ ။
အဂိၢရတ္
ေငြႏွင့္ေၾကး ၊ ခဲကိုစပ္၍
စပ္တုတဂိၢရတ္ ျပဳလုပ္သူတို႔သည္ လုပ္ေဆာင္ရန္ ေငြကို ခံကတည္းပင္
နိႆဂိၢယပါစိတ္အာပတ္ သင့္သည္ ။ ခဲ ၊ ေၾကးနီတို႔ကို ေငြႏွင့္စပ္၍ သံုးေသာအခါ
ခိုးျခင္း ႏွစ္ဆယ့္ငါးပါးတြင္ ေ၀ယ်ာ၀ဟာရ၌ အက််ံုး၀င္ေသာေၾကာင့္ ကဋကဟက
ပဏာ၀ဟာရျဖင့္ ဆံုးျဖတ္အပ္သည္ ။ ေၾကးနီငါးက်ပ္သားကို ေငြေမြးထင္ေစ၍
သံုးေဆာင္လွ်င္ ပါရာဇိကျဖင့္ ဆံုးျဖတ္အပ္သည္ဟု
က်မ္းဂန္လာသည္ကို ျပဳက်င့္က်ဴးလြန္ျခင္း ဟူေသာ အလဇီၨဓမၼ ။
အင္းအိုင္ ၊ ခါးလွည့္ ၊ လက္ဖြဲ႕
ထိုးကြင္း ၊ လက္ဖြဲ႕ ၊ ခါးလွည့္ ၊ အင္းအိုင္ ၊
ဓားၿပီး ၊ လွံၿပီးစေသာ အတက္မ်ိဳးတို႕သည္ မဂ္ဖိုလ္မွ ဖီလာေသာ
တိရစာၦန၀ိဇၨာ ေလာကာယတ က်မ္းတို႔၌ အက်ံဳး၀င္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္းတို႔
မျပဳမက်င့္အပ္သည္ကို ျပဳက်င့္ က်ဴးလြန္ျခင္းဟူေသာ အလဇီၨဓမၼ ။
ထိုအလဇီၨအတက္ကို မွီ၍ရေသာ ပစၥည္းတို႔ကိုလည္း
ရဟန္းတို႕ မသံုးေဆာင္ထိုက္ဘဲ သံုးေဆာင္ျခင္း ဟူေသာ အလဇီၨဓမၼ ။
ပရိကၡရာကို ေရာင္းခ်ျခင္း
ရဟန္းတို႔ ၊ ပရိကၡရာကို ေရာင္းခ်၍ရေသာ ေရႊ ၊ ေငြ
စေသာ နိႆဂိၢယ၀တၳဳတို႔ကို ကိုင္ျခင္း ၊ ခံျခင္းဟူေသာ အလဇီၨဓမၼ ။
ပန္းေပးျခင္း ၊ သစ္သီးေပးျခင္း
ပန္းေပးျခင္း ၊ သစ္သီးေပးျခင္း ၊
ကသယ္မႈန္႕ေပးျခင္း ၊ ေျမညက္ေပးျခင္း ၊ ညန္ပူေပးျခင္း ၊ ၀ါးေပးျခင္း
၊ ေဆးေပးျခင္း ၊ သလံုးျမင္းေခါင္းျဖင့္ ဒါယကာတို႔၏ အေစအပါးကို ခံျခင္း ၊
ဤရွစ္ပါးေသာ ကုလဒုသက အမႈတို႔ကို ျပဳျခင္းဟူေသာ အလဇီၨဓမၼ ။
အံ့ဖြယ္သူရဲကိုျဖစ္ေစျခင္း
အသက္ေမြးျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္
ပညတ္ေတာ္မူအပ္ေသာ ေျခာက္ပါးေသာ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို က်ဴးလြန္ျခင္း ၊
အံ့ဖြယ္သူရဲကို ျဖစ္ေစ၍ လာဘ္ကိုရွာမွီးျခင္း ၊ ရအပ္ၿပီးေသာ အနည္းငယ္ေသာ
လာဘ္ကို ေပးသျဖင့္ မရေသးေသာ မ်ားစြာေသာ လာဘ္တို႔ကို ေတာင့္တရွာမွီးျခင္း
စေသာ ယုတ္မာေသာ သေဘာ၏ အစြမ္းျဖင့္ျဖစ္ေသာ မိစာၦဇီ၀ဟူေသာ အလဇီၨဓမၼ ။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ျဖင့္ အလဇီၨဓမၼ ကို
အေတာ္အတန္သိႏိုင္ေလာက္ပါတယ္ ။ ယခု အလဇီၨပုဂၢိဳလ္အေပၚ ဒကာ ၊ ဒကာမ်ားအေနျဖင့္
မည္သို႔သေဘာထားသင့္ေၾကာင္း ၊ ျပဳမူသင့္ေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ႏွင့္
အျခားေသာပုဂိၢဳလ္မ်ားရဲ႕ သေဘာထားနဲ႔
သက္မွတ္ခ်က္မ်ားကို ေကာက္ႏုတ္တင္ျပပါမယ္ ။
ခ်ီးေျမွာက္ရာ မေရာက္ ဖ်က္စီးရာသာေရာက္သည္
“ အခ်ိဳ႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဒကာ ၊ ဒကာမမ်ားလည္း ဘာသာ
သာသနာေရးဆိုင္ရာ ဗဟုသုတ အသိဥာဏ္ မရွိ၍ သာသနာဖ်က္လိုေသာ ေစတနာမပါဘဲ
တစ္နည္းတစ္ဖံုအားျဖင့္ သာသနာအဖ်က္ထဲပါ၀င္ေနၾကပံုကို အမ်ိဳးမ်ိဳး အစားစား
ထုတ္ျပစရာ ဥပမာမ်ားပင္ အထင္အရွားရွိသည္ ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အေပါင္းတို႔သည္ ဘာသာ သာသနာေရးဆိုင္ရာ ဗဟုသုတ အသိဥာဏ္ရွိမွ
ရတနာသံုးပါးကို အက်ိဳးရေအာင္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ၾကည္ညိဳ လွဴဒါန္းတက္သည္ ။
သာသနာကိုလည္း ႀကီးေျမာက္ေအာင္ ခ်ီးေျမွာက္တက္သည္ ။ ယခုအခါ အခ်ိဳ႕မွာ
သာသနာေရးဆိုင္ရာ အသိဥာဏ္ မရွိ၍ ရတနာသံုးပါး စသည္တို႔ကို မကိုးကြယ္တက္ ၊
မဆည္းကပ္တက္ ၊ မလွဴဒါန္းတက္ ၊ မၾကည္ညိဳတက္သည့္အတြက္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္
လွဴဒါန္းၾကည္ညိဳအမႈကို ျပဳပါေသာ္လည္း အက်ိဳးမရမူ၍ အျပစ္သာရၿပီး ေနၾကသည္ ။
သာသနာေတာ္ကို ခ်ီးေျမွာက္ပါေသာ္လည္း ခ်ီးေျမွာက္ရာမေရာက္ဘဲ ဖ်က္ဆီးရာသာ
က်ေနသည္။” (ေျမာင္ျမိဳ႕ ၊ ဆင္ရွင္ဆရာေတာ္ႀကီး ၏ ၾသ၀ါဒကထာမွ)
သာသနာေတာ္ကို ဒဏ္ထားေသာအမႈ
စာေပတက္ေျမာက္ျခင္းသည္ ပမာဏမဟုတ္ ။ ဒကာမ်ားသည္သာ
ပမာဏဟု အမွတ္ျပဳလ်က္ ဒါယကာတို႔ႏွင့္ မိတ္ေဆြခင္ပြန္းအေလ်ာက္ မေလ်ာက္ပတ္ေသာ
သံဃာကိုသာ အၾကည္တညိဳ ႐ိုေသျခင္း စသည္မ်ားသည္ သာသနာေတာ္ကို ဒဏ္ထားေသာ
အမႈခ်ည္းျဖစ္၍ အျပစ္ႀကီးလွသည္ ။ (တတိယနံေမာ္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ သီလ၀ိေသာဓနက်မ္းမွ)
အလဇီၨလွဴ သာသနာဖ်က္
ဤသို႕စေသာ အလဇီၨအစျဖစ္ကို ျပဳတက္ေသာ
သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ေလးစားမမႈ ၊ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရား၏ ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ကို
မေထာက္မညွာ ၊ တစ္သက္လ်ာမွ်ေလာက္ေသာ လာဘ္ပူေဇာ္သကၠာရကို ငဲ့၍
ရဟန္းေကာင္းတို႔၏ အသြင္အျပင္ ၊ အ၀တ္အဆင္ကား အရဟတၱဓဇျဖစ္ေသာ ျမတ္ေသာ အ၀တ္ ၊
အက်င့္ကား ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္၏ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ ယုတ္မာလွေသာ
အက်င့္ျဖစ္၍ သာသနာေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးတက္ေသာ အလဇီၨပုဂၢိဳလ္တို႔ကို
အားေပးအားေျမွာက္ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းသူတို႔လည္း အလဇီၨႏွင့္ေပါင္းဖက္၍
သာသနာေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးသည္ မည္ေလေသာေၾကာင္ . . . (ဓမၼ၀ိနယ အမိန္႔ေတာ္ ျပန္တမ္းမွ)
အေထာင္အေသာင္းပင္ရွိေသာ္လည္း
လဇီၨ ၁၀၀ ကို အလဇီၨတစ္ေယာက္တည္းက
တစ္ခဏခ်င္း အလဇီၨျဖစ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရာသည္ ဟူေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း
၊ လဇီၨပုဂၢိဳလ္ သာသနာကို ေစာင့္လတၱံ႕ဟူေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း
၊ လဇီၨပုဂိၢဳလ္ ယုတ္စြအဆံုး ငါးေယာက္မွ်ပင္ ရွိေသာ္လည္း သာသနာေတာ္
တည္ထြန္သည္ဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ ပညတ္ေတာ္အတိုင္းတည္ေအာင္ ပညတ္ေတာ္ကို
မလုိမပိုရေအာင္ က်င့္ေဆာင္ရမည္ ။ (တတိယနံေမာ္ ဆရာေတာ္ႀကီး ၏ သီလ၀ိေသဓနက်မ္းမွ)
စိစစ္၍ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္
အဆိုပါ ဆ႒သဂၤ ါယနာ ဓမၼ၀ိနယ
အမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္းႏွင့္ ဆန္႕က်င္သည့္ အလဇီၨဒုႆသီလပါပ ပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ
သာသနာေတာ္၏ ဆူးေျငာင့္အညစ္အေၾကးသဖြယ္ ျဖစ္သည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း ၊ ဤႏိုင္ငံေတာ္
ဗုဒၶသာသနာအဖြဲ႕ ယံုၾကည္ပါေသာေၾကာင့္ အနာဂတ္ သာသနာေတာ္ တည္ၿမဲေရး ၊
တိုးတက္ႀကီးပြားေရး ၊ သန္႔ရွင္စင္ၾကယ္ေရးတို႔ကို ေရွး႐ႈကာ
၀ိေစယ်ဒါနံဒါတဗၺံဟူေသာ ပါဠိေတာ္ႏွင့္အညီ အဆိုပါ ဆ႒သဂၤ ါယနာ ဓမၼ၀ိနယ
အမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္းႏွင့္ ညီညြတ္စြာ လိုက္နာေတာ္သည့္ ရဟန္းေတာ္
အရွင္သူျမတ္တို႔အား စိစစ္၍ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ၾကရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဗုဒၶသာသနာ
အဖြဲ႕ႀကီး၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အေပါင္းတို႔အား ေလးနက္စြာ တိုက္တြန္းပါေၾကာင္း ။ ( ၃၁-၅-၅၆ ေန႔ ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ဗုဒၶသာသနအဖြဲ အမႈေဆာင္အစည္းအေ၀းမွ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ )
ေျပာင္ေျမာက္ေသာအဆို
သူေတာ္မဟုတ္ ယုတ္ေသာအက်င့္ ရွိေသာ
အလဇီၨပုဂၢိဳလ္တို႕ကား သဒါၶဒုဗၺလ ပညာနည္းလွေသာ သူတို႔ကိုသာ ရွာ၍ ေပါင္းၾကသည္
။ သဒါၶဒုဗၺလ ပညာနည္းလွေသာ သူတို႔ကလည္း အလဇီၨပုဂၢိဳလ္တို႔ကိုသာ
ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံျခင္းကို ျပဳၾကကုန္သည္ ။
ေခြးတိရစာၦန္သည္ သာသနာေတာ္ျမတ္ကို မဖ်က္ဆီးႏိုင္ ။ ထိုသို႔မဖ်က္ဆီးႏိုင္
ေခြးသည္ အ၀ီစိသို႔ မက်ရ ။ လူသည္ သာသနာေတာ္ျမတ္ကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္သည္ ။
ထိုသို႔ ဖ်က္ဆီးႏိုင္လူသည္ အ၀ီစိသို႔ က်ရသည္ ။ ေမာင္မင္းတို႔သည္
သာသနာေတာ္ျမတ္ကို ဖ်က္ဆီးကုန္ေသာ အလဇၨီပုဂိၢဳလ္တို႔အား
ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့ျခင္းကို မျပဳၾကကုန္လင့္ ။ အ၀ီစိငရဲႀကီးသို႔
က်ဆင္းၾကရမည္ကို ေၾကာက္ၾကကုန္ ။ (မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး)
ဤမွ်ေလာက္ဆိုလွ်င္
ေဆးကုေသာဘုန္းႀကီး
ေဗဒင္ေဟာေသာဘုန္းႀကီး
အင္းဘုန္းႀကီး
လက္ဖြဲ႕ေပးေသာဘုန္းႀကီး
ခ်ဲဂဏန္းေပးေသာဘုန္းႀကီး
ႏွစ္လံုးဂဏန္းေပးေသာဘုန္းႀကီး
ယၾတာဘုန္းႀကီး
မႏ ၱာန္ဘုန္းႀကီး
အဂိၢရတ္ထိုးေသာဘုန္းႀကီး
. . . စသည္ . . . စသည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားအေပၚ မည္သို႔သေဘာထားရမည္ ၊
မည္သုိ႔ျပဳမူဆက္ဆံရမည္ကို စာ႐ႈသူမ်ား သိျမင္ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ဟု
ယူဆရပါသည္ ။
ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္ကို တိုးတက္ႀကီးပြားေအာင္ ျပဳစုခ်ီးေျမွာက္ျခင္းသည္
၁။ တိုက္႐ိုက္ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း
၂။ သြယ္၀ိုက္၍ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း
၃။ ေစတနာျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း
၄။ ေစတနာမပါဘဲ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း ဟူ၍ ေလးမ်ိဳး ရွိပါသည္ ။
ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္ကို ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္ဆီးခ်င္းသည္လည္း
၁။ တိုက္႐ိုက္ဖ်က္ဆီးျခင္း
၂။ သြယ္၀ိုက္၍ ဖ်က္ဆီးျခင္း
၃။ ေစတနာျဖင့္ ဖ်က္ဆီးျခင္း
၄။ ေစတနာမပါဘဲ ဖ်က္ဆီးျခင္း ဟူ၍ အက်ဥ္းသေဘာအားျဖင့္ ေလးမ်ိဳး ရွိပါသည္ ။
သို႔ပါေသာေၾကာင့္
က်ေနာ္တို႔သာသနာေတာ္ျမတ္ကို ေစတနာမပါဘဲ ဖ်က္ဆီးေသာ ပုဂိၢဳလ္ ၊
သြယ္၀ိုက္၍ဖ်က္ဆီးေသာ ပုဂိၢဳလ္ စသည့္စာရင္းတြင္ မပါ၀င္မိေစရန္အတြက္
ေစတနာျဖင့္ ဤစာကို ေရးပါသည္ ။ ဒီေနရာမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေလးက လဇီၨ နဲ႔ အလဇီၨ
ကို ကြဲကြဲျပားျပား သိေစခ်င္တာရယ္ အလဇီၨ
ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေထာက္ပံ့ခ်ီးေျမွာက္တာ ၊ လွဴဒါန္းျခင္းေတြဟာ ဘယ္လို အက်ိဳး ၊
အျပစ္ေတြရွိတယ္ဆိုတာ သိေစခ်င္တာရယ္ပါ ။
အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ လဇီၨ နဲ႔ အလဇီၨ ကို ကြဲကြဲျပားျပားသိေစခ်င္တာပါ ။
အဲလို ကြဲကြဲျပားျပားမသိေတာ့ / တစ္ခ်ိဳ႕လည္း သိသိနဲ႔
သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားကို ၀ါးလံုးရွည္နဲ႔ သိမ္းၿပီးရမ္းၾကပါတယ္ ။
က်ေနာ့္အေနနဲ႕ ကေတာ့ အဲလို သံဃာေတာ္အရွင္ သူျမတ္မ်ားကို ၀ါးလံုးရွည္နဲ႔
သိမ္းၿ႔ပီးရမ္းတာကို အသည္းထဲက နာမိပါတယ္။ သိပ္ၿပီး သီးမခံခ်င္ဘူး
ျဖစ္မိပါတယ္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထို၀ါးလံုးရွည္ေတြကို စြဲဖယ္ခ်င္တဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ပါ,ပါတယ္ လို႔ ၀န္ခံပါတယ္ ။
ယခုအခါတြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္ကို တိုက္႐ိုက္တစ္မ်ိဳး ၊
သြယ္၀ိုက္၍တစ္ဖံု နည္းမ်ိဳးစံုတို႔ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဖ်က္ဆီးျခင္းမ်ား
ရွိၾကပါသည္ ။ တိုက္႐ိုက္ဖ်က္ဆီးေသာ ရန္သူကို သာမန္အားျဖင့္ သိ
ျမင္ႏိုင္ေသာ္လည္း နည္းပရိယာယ္ျဖင့္ သြယ္၀ိုက္၍ဖ်က္ဆီးေသာ ရန္သူကို
အထူးသတိထား၍ မၾကည့္က မသိမျမင္ႏိုင္ပါ ။
သို႔အတြက္ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္ႀကီး မပ်က္မဆီး အရွည္တည္တံ့ႀကီးပြားရန္
နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ဖ်က္ဆီးေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ၊ ၀ါးလံုးကိုင္ေသာ
ပုဂိၢဳလ္မ်ား၏ ရန္မွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ခ်ီးေျမွာက္ရမည့္တာ၀န္မွာ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ တာ၀န္ပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း . . .။