Wednesday, April 02, 2025

HAZY LIFE

မဟာယနဗုဒၶဘာသာသည္ ပ်ဴေခတ္ကတည္းကပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ေရာက္ရွိေနခဲ႔ျပီ

ျဖစ္ေၾကာင္း ပ်ဴေခတ္ဘုရားေလာင္းပံုပါ အုတ္ခြက္မ်ားက သက္ေသခံေနခဲ႕သည္။

ပ်ဴျမဳိ႔ေတာ္ေဟာင္းမ်ားကုိ တူးေဖာ္ျပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္႔ျပည္႔စုံစုံ သုေတသန
မျပဳရေသးေသာေၾကာင္႔ ပ်ဴေခတ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာတႏၱရ၀ါဒ
ထြန္းကားခဲ႔ျခင္း ရွိ၊ မရွိကုိမူ အတိအက်မသိရေသးေခ်။
ပ်ဴေခတ္ကုိ ဆက္ခံေသာ ပုဂံေခတ္၌ကား၊
သမုိင္း၀င္ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ သုေတသနအေထာက္ထားမ်ားအရ မဟာယနဗုဒၶဘာသာ
တျဖစ္လဲ တႏၱရ၀ါဒ ထြန္းကားလ်က္ရွိသည္ဟု ယူဆႏုိင္သည္။

ပုဂံေခတ္အရည္းၾကီးမ်ားသည္ တႏၱရ၀ါဒ ကုိက်င္႔သုံးခဲ႔သူမ်ားပင္ ျဖစ္သည္ဟု

ယူဆသူမ်ားရွိသည္။ အေနာ္ရထာမတုိင္မီက အရည္းၾကီးမ်ားသည္ တႏၱ၀ါဒီတုိ႔
က်င္႔သုံးေသာ အရက္ေသစာေသာက္စားျခင္း(ေမရယ)၊
အမဲသားငါးစားျခင္း(မံသ)
ႏွင္႔ ပန္းဦးလြတ္၊ ပန္းဦးအလွဴခံကာ ေမထုန္မွီ၀ဲျခင္း(ေမထုန) လမ္းစဥ္တုိ႔ကုိ
က်င္႔သုံးခဲ႔ၾကသည္ဟု ေဖာ္ျပျခင္းမ်ားရွိသည္။

အေနာရထာမင္းသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကုိ ယုံၾကည္လက္ခံျပီးေနာက္

အရည္းၾကီးတုိ႔ကုိ ႏွိမ္ႏွင္းခဲ႔သည္။ သုိ႔ရာတြင္ အရည္းၾကီးတုိ႔၏ လုပ္ရပ္မွာ

လုံးလုံးေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းမဟုတ္၊ ေခတၱတိမ္ငုတ္သြားျခင္းသာ ျဖစ္၏။
ပုဂံေခတ္ နရပတိစည္သူမင္း ေနာက္ပုိင္းတြင္ ျပန္လည္ထြန္းကားလာသည္။
ဤမင္းလက္ထက္တြင္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ ရဟန္းေတာ္အခ်ဳိ႕ သည္
ေတာေက်ာင္းဂုိဏ္းဟု ဂုိဏ္းသီးျခားတည္ေထာင္လာကာ
ေန႔ညမဟူ အမဲသားငါး စားျခင္း၊
ေသရည္ေသရက္ ေသာက္ျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳၾကေလသည္။
အိႏၵိယတႏၱ၀ါဒီတုိ႔၏ လုပ္ရပ္တခ်ဳိ႔ျဖစ္ေသာ နတ္ဘုရား၊ နတ္ဘုရားမ ပူေဇာ္ကာ၊
မႏၱာန္ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ အင္း၊ အုိင္၊ ခါးလွည္႔လက္ဖြဲ႔
စီရင္ျခင္းစသည္႔ ဂႏၶာရီက်င္႔စဥ္မ်ားကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ႔ၾကသည္။

သိဒၶိ(လုိရာျပီးစီးျခင္း)၊ မဟိဒၶိ(တန္ခုိးအစြမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပည္႔စုံျခင္း)
လမ္းတုိ႔ကုိ လုိက္ခဲ႔ၾကသည္။
ေတာေက်ာင္းဂုိဏ္းသည္ အင္း၀ေခတ္ ၁၅ -ရာစုအထိ ထြန္းကားခဲ႔သည္။
ထုိ႔ေနာက္တြင္လည္း အရည္းၾကီးတုိ႔၏ အယူအဆျဖစ္ေသာ
ထြက္ရပ္ေပါက္လုပ္ငန္း၊
ဂႏၶာရီလုပ္ငန္း လုိက္စားမႈ႔မ်ား ၾကဳိၾကားေပၚေပါက္ခဲ႔သည္။
မ်က္ေမွာက္ကာလတုိင္ အခ်ဳိ႔က လုိက္စားေနဆဲရွိသည္ကုိ ေတြ႔ႏုိင္သည္။


ဘုိးေတာ္မယ္ေတာ္မ်ား


ဂုိဏ္းအလုိက္ မဟုတ္ဘဲ တစ္ကုိယ္ေတာ္သိဒၶိေပါက္သည္ဟု ဆုိသူမ်ားကုိ
အမ်ားအားျဖင္႔ ဘုိးေတာ္ မယ္ေတာ္မ်ားဟု လက္ခံထားၾကသည္။
ဘုိးေတာ္ဆုိရာ၌လည္း ရဟန္းဘုိးေတာ္၊ ရေသ႔ဘုိးေတာ္၊
လူ၀တ္ဘုိးေတာ္စုံလင္လွသည္။
မယ္ေတာ္ဆုိရာ၌လည္း အလားတူပင္
ရေသ႔မယ္ေတာ္၊ သီလရွင္မယ္ေတာ္၊ လူ၀တ္မယ္ေတာ္မ်ားရွိ၍
ထုိပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ ကိုးကြယ္ေနသူမ်ားရွိသည္ကုိ ေတြ႔ႏုိင္သည္။

အထက္ပါျမန္မာတုိ႔၏ သာသနာပကုိးကြယ္မႈ႔မ်ားသည္

ယေန႔ျမန္မာ႔ေျမေပၚ၌ေထရ၀ါဒ ႏွင္႔ အတူေတြ႔ရွိေနရေသာ
(ေထရ၀ါဒ မဟုတ္ေသာ) ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈ႔ မ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္။

အရွင္၀ရသာမိ

http://www.sbay-student.org/
www.dhammaanalysis.multiply.com/

Leave a Reply