HAZY LIFE

ေမးေလွ်ာက္သူ  -        ေတာစိုးနတ္သားတစ္ဦး
ေျဖဆိုသူ         -         ျမတ္စြာဘုရားရွင္

ေမး။    ။         လူနတ္ျဗဟၼာတို႕၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား… အၾကင္ရဟန္းသည္ ရဟႏာၱဆိုပါက… ရဟန္းကိစၥျပီးစီးေသာ ပုဂၢိဳလ္မွန္ပါက… အာသေ၀ါကုန္ခန္းျပီးျဖစ္ပါက… တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶ ေနရျခင္းမရိွေသာေနာက္ဆံုး ခႏၶာ၀န္ အတၱေဘာရိွသည္ ဆိုပါက… ထိုရဟန္းသည္ `အဟံ၀ဒါမိ` ငါေျပာသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း... `အဟံပိ၀ါမိ` ငါေသာက္၏ဟူ၍ လည္းေကာင္း… `မမစီ၀ရံ` ငါ႕သကၤန္းဟူ၍ လည္းေကာင္း… အတၱစဲြ `ငါ` ဟူေသာစကားကို ဆိုရာပါသေလာ…။

ေျဖ။     ။         အခ်င္းဒါယကာနတ္သား… မွတ္သားနာယူေလာ႕… အၾကင္ရဟန္းသည္ကုန္ျပီးေသာ အာသေ၀ါတရားေလးပါးလည္းရိွ၏… ျပီးျပီးေသာ ရဟန္းကိစၥ ဆယ္႕ေျခာက္ပါးလည္းရိွ၏… ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶေနျခင္းမရိွေသာ ေနာက္ဆံုး ခႏၶာ၀န္ကိုလည္းေဆာင္၏… ထိုရဟန္းသည္ `အဟံ၀ဒါမိတိပိ` ငါေျပာသည္ ငါဆိုသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း… `မမံ` ငါ႕ကို… `ပေရ` တစ္ပါးေသာသူတို႕… `၀ဒႏိ ၱတိပိ` ေျပာကုန္သည္ ဆိုကုန္သည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း ေျပာဆိုရာေပသည္… ခႏၶာေလာက၍ လိမၼာေသာရဟန္းကာ လူ႕ေ၀ါဟာရ… လူ႕အသံုးအႏႈန္းကို သိေတာ္မူ၏… သိေသာေၾကာင္႕ေလာကေ၀ါဟာရမွ်ျဖင္႕သာဆိုရာသည္… ဆိုႏုိင္ေပသည္… ဆိုေကာင္းသည္မွတ္ရာ၏…
                   အခ်င္းဒါယိကာနတ္သား… ငါထင္ရွားစြာဆိုဦးအံ႕… ခႏၶာငါးပါ တို႕သည္သြားကုန္၏… စားကုန္၏… ရပ္ကုန္၏… ေနကုန္၏… ခႏၶာငါးပါးတို႕သည္ အိပ္ကုန္၏… ေသာက္ကုန္၏ ဆိုခဲ႕ေသာ္လည္းေကာင္း… ဤသကၤန္းကား ခႏၶာငါးပါး၏ သကၤန္းတည္း… ဤသပိတ္ကား ခႏၶာငါးပါး၏ သပိတ္တည္းဟု ဤသို႕ေသာေ၀ါဟာရျဖင္႕ဆိုျခင္း… ေျပာျခင္း… သံုးႏႈန္းျခင္းျပဳခဲ႕သည္ရိွေသာ္လည္းေကာင္း… ေလာက ေ၀ါဟာရ အစဥ္အလာ ေျပာရုိး ဆိုရိုး လူ႕အသံုးအႏႈန္းပ်က္ေလ၏…
                   အခ်င္းဒါယိကာနတ္သား… ယင္းသို႕ခႏၶာငါးပါးသြားသည္… ခႏၶာငါးပါစားသည္ စသည္ျဖင္႕ မဆိုပဲ လူ႕ေ၀ါဟာရ… လူ႕အသံုးအႏႈန္း ျဖင္႕သာလွ်င္ (လူ႕ေ၀ါဟာရ ႏွင္႕ မဆန္႕က်င္ေသာစကားျဖင္႕) ရဟႏာၱ ပုဂၢဳိလ္သည္ဆိုေပရာ၏… ေလာကေ၀ါဟာရ လူ႕အသံုးအႏႈန္း မပ်က္ေစျခင္းငွာ… နားလည္ေစျခင္းငွာ… ငါသြားသည္… ငါစားသည္… ငါ႕သကၤန္း… ဟူ၍ ဘုရား… ပေစၥကဗုဒၶါတို႕သည္လည္း ဆိုကုန္၏… ရဟႏာၱတို႕သည္လည္း ဆိုေပကုန္၏… အတၱစဲြရိွ၍ ဆိုသည္မဟုတ္…။

(သဂါထာ၀ဂၢ သံယုတ္ပါဠိေတာ္ႏွင္႕ ၄င္းအ႒ာကထာ)

Leave a Reply