HAZY LIFE

 ပိဋကတ္သံုးပံု...

၁။ ဝိနည္းပိဋက
၂။ သုတၱန္ပိဋက
၃။ အဘိဓမၼာပိဋက တို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။


၁။ ဝိနည္းပိဋက

ဝိနည္းပိဋကဆိုသည္မွာ သာသနာ့ဝန္ထမ္းရဟန္းေတာ္မ်ား လိုက္နာက်င့္ၾကံရမည့္ က်င့္ဝတ္၊ စည္းကမ္းမ်ားကို စုစည္းေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ေပါင္း (၂၂၇)သြယ္ ရွိပါသည္။ ဒီဆရာေတာ္ၾကီးဟာ ျဖင့္ ဝိနည္းနဲ႔အရမ္းညီလိုက္တာတို႔၊ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ ခ်ဳပ္ထားေသာ သကၤန္းတို႔ ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကားဖူးေနၾက စကားေတြ ရွိတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒါဟာ ယခု (၂၂၇)သြယ္ေသာ စည္းကမ္းေတြကို လိုက္နာေစာင့္ထိန္းတာကို ေျပာတာပါ။ ဘဘဦးသုခရိုက္တဲ့ ရဟန္းစားေသာဆြမ္းတနပ္"စတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြဟာ ယခုသိကၡာပုဒ္ေတာ္ေတြ အေၾကာင္းကို ရုိက္ကူးတင္ျပထားတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဟန္းခံရာတြင္လည္း ဤသိကၡာပုဒ္ေတာ္မ်ားကို ေစာင့္ထိန္းၾကရမွာပါ။

၂။ သုတၱန္ပိဋက

သုတၱန္ပိဋက ဆိုသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ သတၱဝါေတြရဲ့ အက်င့္စရိုက္၊ အသိဉာဏ္၊ အလိုဆႏၵတို႔နဲ႔ သင့္ျမတ္ေအာင္ ဥပမာသာဓကမ်ားႏွင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူထားတဲ့အတြက္ လူမ်ားနဲ႔ ပိုမိုနီးစပ္ျပီး နားလည္ သေဘာေပါက္လြယ္ၾကပါသည္။ သာမန္ပုဂၢဳိလ္တို႔အတြက္ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးတရားလည္းျဖစ္ပါသည္။ သုတ္ေတာ္ေပါင္း (၁၇၅၀၅)သုတ္ ရွိပါသည္။ သတိပဌာန္တရား၊ အာနာပါနရွဳနည္းမ်ား၊ စ်ာန္ဝင္စားျခင္း အစရွိသည္တို႔မွာ သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္တြင္ ပါဝင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြတ္ဖတ္ၾကေသာ ပရိတ္ၾကီး (၁၁)သုတ္သည္လည္းေကာင္း၊ မိဘဝတ္၊ သားသမီးဝတ္ အစရွိသည္တို႔သည္လည္းေကာင္း သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္မွပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳအစဥ္အလာမ်ားသည္ သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္မွ ဆင္းသက္လာျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။ သုတၱန္တရားေတာ္မ်ား အားလံုးကုိ အတိုအရွည္အလိုက္၊ တရားသေဘာအလိုက္ နိကာယ္ (၅)ရပ္ ဟူ၍ ခြဲျခားထားပါသည္။
၁။ ဒီဃနိကာယ္
၂။ မဇိၥ်မနိကာယ္
၃။ သံယုတၱနိကာယ္
၄။ အဂုၤတၱရနိကာယ္
၅။ ခုဒၵကနိကာယ္ - တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္မ်ား တရားေဟာၾကားရာတြင္ - နိကာယ္၊ - သုတ္ေတာ္မွာ လာေသာ - ဇာတ္ေၾကာင္းကို တန္ဆာဆင္ေဟာၾကားအပ္ေသာ - တရားေတာ္ဟူ၍ နာၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ (ဥပမာ- ဆရာေတာ္ အရွင္ေဆကိႏၵ၏ တရားေတာ္မ်ား)

၃။ အဘိဓမၼာပိဋက

အဘိဓမၼာပိဋက ဆိုသည္မွာ ပုဂိၢဳလ္တို႔၏ အလိုစရိုက္တို႔ကို ဦးစားမေပးဘဲ ဓမၼသဘာဝတို႔ကို အရိွသေဘာအတိုင္း ျပည့္စံုကုန္စင္ေအာင္ ပညာသက္သက္ျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ မယ္ေတာ္မာယာေဒဝီျဖစ္ခဲ့ဖူးသည့္ နတ္သားအား ေမြးေက်းဇူးဆပ္သည့္အေနျဖင့္ နတ္ျပည္၌ ဝါတြင္းသံုးလပတ္လံုး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ အဘိဓမၼာပိဋက တြင္
၁။ ဓမၼသဂၤဏီက်မ္း
၂။ ဝိဘဂၤက်မ္း
၃။ ဓါတုကထာက်မ္း
၄။ ပုဂၢလပညတ္က်မ္း
၅။ ကထာဝတၳဳက်မ္း
၆။ ယမိုက္က်မ္း
၇။ ပဌာန္းက်မ္း - ဟူ၍ က်မ္းေပါင္း (၇)က်မ္း ရွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ၾကေသာ ပဌာန္းတရားေတာ္မွာ အဘိဓမၼာပိဋကမွ သတၱေျမာက္က်မ္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

သံဃာေတာ္မ်ား ပိဋကတ္သံုးပံုစာေမးပြဲ ေျဖဆိုၾကသည္မွာ ဤပိဋကတ္သံုးပံုကို ေရးေျဖေရာ၊ အာဂံု(အလြတ္ရြတ္ဆိုျခင္း)ပါ ေျဖဆိုၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

Leave a Reply