ေဘာင္က်ဥ္းလာသည့္ သာသနာ
~~~~~~~~~~~~~~~~~
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ သံဃာအင္အား
ေလးသိန္းေက်ာ္ငါးသိန္းနီးပါ
ရွိသည္ဟု ခန္႔မွန္းရ၏။ ထုိအထဲတြင္ ႏွစ္သိန္းေက်ာ္က ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖစ္ၿပီး က်န္ႏွစ္သိန္းေက်ာ္က ကုိရင္သာမေဏမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ငါးေသာင္းနီးပါးခန္႕သည္
ေတာထြက္ေတာင္ျပန္ ရဟန္းမ်ားသာျဖစ္ၾက၏။
သံဃာမ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ် သာသနာေတာ္တြင္ ဗ႐ုတ္သုကၡႏုိင္လွေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားလည္း ဒုနဲ႕ေဒးပင္ရွိလာေလ၏။ ဝိနည္းသိကၡာႏွင့္အညီေနထုိင္
အရွက္ရမ်က္ႏွာပ်က္ရသည့္အျဖစ
အခ်ဳိ႕ေသာရဟန္းဆုိးရဟန္းညစ္
စာေရးသူသည္ ရန္ကုန္မွ မႏၲေလးသို႔ မီးရထားျဖင့္ ခရီးသြားစဥ္ ေခတ္ပညာတတ္
ေဒါက္တာ ဆုိသူႏွင့္အတူထုိင္ခဲ့ရ၏။ ခရီးသြားရင္း အခ်င္းခ်င္းမိတ္ဆက္၍ စကားလက္ဆုံက်လာ ေသာအခါ ေခတ္ပညာတတ္ ေဒါက္တာဆုိသူဒါယကာက ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ရင္ဖြင့္ ေလွ်ာက္ထားေလေတာ့၏။ စာေရးသူလည္း မ်က္ႏွာပူပူႏွင့္ပင္ နားေထာင္ေနလုိက္ရ၏။
သူက “သံကိုသံဖ်က္၍ သံေခ်းတက္ရေၾကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား၏သာသနာေတာ္ ကိုလည္း သာသနာတြင္းသား ရဟန္းမ်ားပင္ ဖ်က္ဆီးမွာျဖစ္ေၾကာင္း” ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေလ၏။ မိမိက
ထုိေဒါက္တာဒကာေလးအား သာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳ၍ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္သည့္အခါ လူကုိမၾကည့္ဘဲ မူကုိသာၾကည့္သင့္ေၾကာင္း၊ လူ၏အျပဳအမူသည္ ဘာသာတရား၏အႏွစ္သာရႏွင့္
လုံးဝမသက္ဆုိင္ေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ၾကည့္ရမည္မွာ ဘာသာတရား၏ အႏွစ္သာရပုိင္းသာျဖစ္ေၾကာင္
မ်က္ကြယ္မျပဳသင့္ေၾကာင္း စသျဖင့္ စသျဖင့္ ျပန္လည္မိန္႕ၾကားခဲ့ရေလ၏။
ထုိဒါယကာေလးႏွင့္လမ္းခြဲခဲ့
အျဖစ္အပ်က္မ်ားကုိ အေရွ႕ႏုိင္ငံမွေန၍ စကၠန္႕ပုိင္း၊ မိနစ္ပုိင္းအတြင္း သိရွိႏုိင္၏။ ထုိမွ်ေလာက္လ်င္ ျမန္ေနေသာသတင္းႏွင့္မီဒီယာေ
ဆုိသည့္အေတြးပင္ျဖစ္၏။
မိမိျပဳလုိက္ေသာအျပဳအမူသည္ သာသနာေတာ္ကုိ ထိခုိက္နစ္နာသြားေစႏုိင္သည္
ထုိ႔ေၾကာင့္ ယေန႕ေခတ္သည္ သာသနာတြင္းသား ရဟန္းသာမေဏမ်ားအတြက္ တစ္ျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ေဘာင္က်ဥ္းလာသည္ဟုဆုိလွ်င္ မွားမည္မထင္ေပ။ ေကာင္းသတင္းမ်ား ဖိနပ္စီးေနခ်ိန္တြင္
မေကာင္းသတင္းကား ကမၻာတစ္ပတ္ ပတ္ၿပီးေနတတ္သည္ ကုိ ေမ့ထား၍မရေပ။ အလြန္လ်င္ျမန္လွ ေသာသတင္းႏွင့္မီဒီယာေၾကာင့္
အင္တာနက္ေပၚတြင္ ရဟန္းသာမေဏမ်ား၏ မေကာင္းသတင္းမ်ား တင္ထားသည္ကုိ မၾကာခဏဆုိသလုိ ဖတ္ရပါ၏။ မွန္သည္လည္းရွိႏုိင္သလုိ မမွန္သည္မ်ားလည္း ရွိႏုိင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ မေကာင္းသတင္းကား မေကာင္းသတင္းသာျဖစ္၍ သာသနာေတာ္အတြက္ သိကၡာက်၍ အရွက္ရေစ သည့္ သတင္းမ်ားသာျဖစ္ေလ၏။
အင္တာနက္ေပၚတြင္ တင္သည့္ပုဂၢဳိလ္ကလည္း “ငါဒီသတင္းကို တင္လုိက္လွ်င္ သာသနာေတာ္တစ္ခုလုံး သိကၡာက်သြားေစႏို္င္ပါလား”ဆ
မည္သို႔ပင္ဆုိေစ။ သာသနာေတာ္သည္ တစ္ျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ေဘာင္က်ဥ္းလာ သည္ကေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္ေလ၏။ ထုိသုိ႔ေဘာင္က်ဥ္းလာသည္ႏွင့
သို႔မွသာ “အပၸသႏၷာနံ ပသာဒါယ ပသႏၷာနံ ဝါ ဘိေယ်ာဘာဝါယ” ဆုိသည့္အတုိင္း မၾကည္ညိဳေသးသူတုိ႔ ၾကည္ညိဳလာေစရန္၊ ၾကည္ညိဳၿပီးသူတို႔ ပုိ၍ပုိ၍ ၾကည္ညိဳေစရန္ျဖစ္လာႏိုင္ပါ၏
"အပၸသႏၷာနံ ပသာဒါယ ပသႏၷာနံ ဝါ ဘိေယ်ာဘာဝါယ"
တစ္ခါက ေရႊတိဂုံေစတီရင္ျပင္ေပၚတြင္
ေတြ႕ျမင္သြားၿပီး ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ ကာ ကဲ့ရဲ႕သြားသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရ၏။
ထုိႏုိင္ငံျခားသားက ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းသည္ မူးယစ္ေဆးဝါးတစ္မ်ဳိးပင္ျဖစ
ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ေတြ႕ေသာအခါ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ကာ ကဲ့ရဲ႕သြားျခင္းျဖစ္၏။ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းသည္ က်န္းမာေရးကို ဆုိးဝါးစြာထိခုိက္ေစပါသည္ဆု
တစ္ခါကလည္း ရဟန္းငယ္တစ္ပါးသည္ စင္ကာပူႏုိင္ငံ၊ တာကာရွီးမားယားေစ်းႀကီးအနီး
လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းရွိ ထုိင္ခုံတြင္ထုိင္၍ ေဆးလိပ္ေသာက္ေနသည္ကုိ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားက ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ ထုိရဟန္းငယ္ကို မႏွစ္ၿမဳိ႕သည့္ အမူအရာျဖင့္ ၾကည့္သြားၾကေလ၏။ ထုိရဟန္းငယ္ကေတာ့ သူ႕ကုိ မႏွစ္ၿမဳိ႕သည့္ အမူအရာျဖင့္ ၾကည့္သြားသည္ကုိပင္ သေဘာမေပါက္နားမလည္ခဲ့ေပ။
ျမန္မာလူငယ္တစ္ေယာက္က ထုိရဟန္းငယ္ကုိ ေတြ႕ျမင္၍ ေဆးလိပ္မေသာက္ရန္
ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားေတာ့မွ ရဟန္းသံဃာမ်ားေဆးလိပ္ေသာက္ျ
ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ေဆးလိပ္ကုိ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ျဖတ္ခဲ့ေၾကာင္း ထုိ ရဟန္းငယ္ေလးက စာေရးသူကုိ ေျပာျပခဲ့ဘူးေလ၏။
တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးသည္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ေဆးလိပ္ကုိ
ေသာက္တတ္၏။ ဆရာဝန္ျဖစ္သူက ေဆးလိပ္သည္ လူ၏အသက္ကုိပါရန္ရွာတတ္သျဖင့
ေလွ်ာက္ထား၏။ ထုိအခါ တိပိဋကမင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး
“ဒါဆုိ ဒကာႀကီးတုိ႔က ဘာလုိ႔ ေဆးလိပ္လုိ႔ မွည့္ထားတာတုန္း။ ေဘးလိပ္လုိ႔ မွည့္လုိက္ရင္ ၿပီးေရာ” ဟုမိန္႕ၾကားၿပီး ေဆးလိပ္ကုိ ႀကိဳးစား၍ျဖတ္ခဲ့ေလ၏။
မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျပဳလုပ္မိသည့္ မိမိ၏ေသးငယ္ေသာ အျပဳအမူကေလးသည္ပင္ သည္မွ်ေလာက္ ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ ႐ုိက္ခတ္သြားခဲ့ပါလွ်င္ လူအမ်ားမႏွစ္ၿမဳိ႕သည့္ႀကီးက
ဒုစ႐ုိက္ဆုိလွ်င္ ပတ္ဝန္းက်င္ပါမက သာသနာေတာ္တစ္ခုလုံး ထိခုိက္ပ်က္စီးသြားႏုိ္င္သည
တစ္ခါက ဗာရာဏသီျပည္တြင္ ရဟန္းဝတ္ဝိဇၨာဓုိရ္တစ္ေယာက္
ထုိအေၾကာင္းအရာကို မင္းႀကီးသိေသာအခါ မိဖုရားႀကီးအား ဟသၤာျပဒါးျဖင့္ ေက်ာျပင္ကုိ အမွတ္အသားျပဳေစ၍ နံနက္လင္း ေသာအခါ ေက်ာျပင္တြင္ ဟသၤာျပဒါးအမွတ္အသားရွိသူကုိ
ရဟန္းတုဝိဇၨာဓုိရ္သည္ သူ၏အနီးအပါးသုိ႔ မင္းခ်င္းေယာက္်ားတို႔ စစ္ေဆးရန္ ခ်ဥ္းကပ္လာသည့္အခါ မိမိ၏တန္ခုိးဣဒၶိပါဒ္ျဖင့္ ေကာင္းကင္သုိ႔ပ်ံတက္ကာ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္သြားေလ၏။
ဘုရင္မင္းျမတ္သည္ ထုိအေၾကာင္းကိုသိေလေသာ္ သူ၏ႏုိင္ငံတြင္းေန ရဟန္းသံဃာအားလုံးကုိ တုိင္းျပည္မွ ႏွင္ထုတ္ေသာ ေၾကာင့္ ဗာရာဏသီတစ္ျပည္လုံး ရဟန္းသံဃာတို႔ ဆိတ္သုဥ္းသြားေလေတာ့၏။ ရဟန္းသံဃာတို႔ ဆိတ္သုဥ္းသြားေသာအခါ ဆုံးမမည့္ သူမရွိရကား တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ သည္
ယဥ္ေက်းမႈမရွိ၊ ဒါနျပဳျခင္း၊ သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ တရားဘာဝနာ အားထုတ္ျခင္းမရွိ။
အကုသုိလ္အမႈမ်ားကုိသာ ျပဳက်င့္ၾကေသာေၾကာင့္ ငရဲေရာက္သူတုိ႔သာ မ်ားၾကေလကုန္၏။
ထုိအေၾကာင္းကို ဘုရားအေလာင္းျဖစ္ေသာသိၾကားမ
ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ဗာရာဏသီနန္းေတာ္ သို႔လာ၍ ေကာင္းကင္၍ရပ္တည္ကာ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္အား ရွိခုိးလ်က္တည္ေနေလ၏။
ဗာရာဏသီမင္းက “အဘယ့္ေၾကာင့္ ငယ္႐ြယ္ႏုပ်ဳိၿပီးအဆင္းလွသူ
အသက္အ႐ြယ္ ႀကီးရင့္သည့္ ရဟန္းအုိႀကီးအား ရွိခုိးရသနည္း”ဟု
ေမးျမန္းေျပာဆုိေသာအခါ သိၾကားမင္းက “ရဟန္း သံဃာဆုိသည္မွာ အ႐ုိအေသအေလးအျမတ္ျပဳထုိက္သူ
ေျပာဆုိဆုံးမၿပီး သိၾကားမင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပး၏။ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္က “သင္မင္းႀကီး၏ မိဖုရားေခါင္ႀကီးကုိ ျပစ္မွား က်ဴး လြန္သူမွာ ရဟန္းမဟုတ္။ ရဟန္းတု ဝိဇၨာဓုိရ္ေယာက္်ား တစ္ဦးမွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ တုိင္း ျပည္မွ ထြက္ေျပးကုန္ေသ ာရဟန္းသံဃာမ်ားကုိ ျပန္လာေစ၍ ဒါနသီလဘာဝနာတရားတုိ႔ကို
ျပဳက်င့္ သင့္ေၾကာင့္ ဆုံးမၾသဝါဒေပးသည့္အခါမွ ဗာရာဏသီမင္း သည္ အျမင္မွန္ရ၍ တုိင္းျပည္မွ ထြက္ေျပး ကုန္ေသာ ရဟန္းသံဃာအားလုံးကုိ ျပန္လာေစ၏။ ထုိအခါမွ ဗာရာဏသီျပည္သူျပည္သား တို႔သည္ ရဟန္းသံဃာတုိ႔၏အဆုံးအမ၌တည္က
ဒါနသီလဘာဝနာတရားမ်ားကုိ အားထုတ္ၾကေသာေၾကာင့္ နတ္ျပည္သုိ႔
ေရာက္ၾကရေလကုန္၏။
ဤဇာတ္ေတာ္၌ ရဟန္းတုဝိဇၨာဓုိရ္ေယာက္်ား၏
ယေန႔ေခတ္တြင္လည္း ဗ႐ုတ္သုကၡႏုိင္လွေသာ ရဟန္းသာမေဏမ်ားကုိၾကည့္၍
ဒကာဒကာမ အမ်ားစုက “အရွင္ဘုရားတို႔လည္း ဒီပုတ္ထဲက ဒီပဲပါပဲ” ဟုစြဲယူကာ အထင္အျမင္ေသးၿပီး ကုိးကြယ္မႈ တို႔ ေလ်ာ့နည္းသြားၾကသည့္အျဖစ္အပ
ကိုးကြယ္မႈသဒၶါတရားတုိ႔ မပ်က္စီးဘဲ ၾကည္ညိဳဆည္းကပ္ႏုိင္ မည္ျဖစ္ပါ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တုိ႔အေနျဖင့္ လူအမ်ားအထင္အျမင္ေသးေစႏုိင္
ထုိသို႔မဟုတ္ဘဲ ငါရဟန္း၊ ငါလုပ္ခ်င္တာလုပ္မည္၊ ဘယ္သူ႕မွ ဂ႐ုစုိက္စရာမလုိဟုခံယူ၍ မေကာင္းသည့္ ကာယကံမႈ၊ ဝစီကံမႈ၊ မေနာကံမႈတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ေျပာဆုိႀကံစည္ေနပါက ငါးခုံးမ တစ္ေကာင္ေၾကာင့္ တစ္ေလွလုံး ပုတ္ရမည့္ကိန္း ဆုိက္သြားမည္ကား ေသခ်ာ လွေပသည္။
ရဟန္းျဖစ္၍ လူဝတ္ေၾကာင္ပုဂၢဳိလ္က ျပန္လည္ေခ်ပေျပာဆုိျခင္းမျပ
အင္တာနက္ ေပၚတြင္ ကိုယ့္အေၾကာင္းကုိ ေဖာက္သည္ခ်၍ ေဝငွလုိက္ပါက မိမိတို႔မွီခုိ္ေနရေသာ သာသနာသည္ တစ္ျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ေဘာင္က်ဥ္းသြားႏုိ္င္သည္ ဆုိသည္ကုိ ေမ့ထား၍မရေပ။ ယေန႔ေခတ္သည္ သတင္းႏွင့္မီဒီယာေခတ္ျဖစ္ရက
ထုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာတြင္းသား ရဟန္းသာမေဏမ်ားသည္ မိမိေၾကာင့္ သာသနာေတာ္
သိကၡာက်အရွက္ရေစမည့္ အျပဳအမူ အေျပာအဆုိမ်ားကုိေရွာင္ရွား
ရဟန္းသံဃာမ်ားကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေနေသာ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားအေနျဖင့္လည္း ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္၏အျပဳ အမူကုိၾကည့္၍ “က်န္သည့္သူမ်ားလည္း ဒီပုတ္ထဲကပဲ ဒီပဲပါပဲ” ဟု မဆုံးျဖတ္ၾကဘဲ သာသနာေတာ္ ၏အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ ဒါနသီလဘာဝနာတုို႔ကုိပြားမ်ာ
တစ္ခါက ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္ တရင္းတႏွီးေနေလ့ရွိေသာ
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာလူငယ္ တစ္ဦးက စာေရးသူကုိ ဘာသာ
ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးခဲ့ဖူး၏။ သူ၏ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားမွာ
ဘာသာတရား၏အႏွစ္သာရထက္ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းတစ္ပါး၏ အေၾကာင္းအရာမ်ားသာျဖစ္သည္ဟု
ဒါယိကာမမ်ားလွဴဒါန္းေသာ လွဴဖြယ္တန္းဖြယ္မ်ားကုိ အခမဲ့ စားေသာက္ေနေသာေၾကာင့္ သူ႕အေန ျဖင့္ မေက်နပ္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႕သူငယ္ခ်င္းမ်ား ကုိးကြယ္ေသာ ခရစ္ယာန္ဘာသာသုိ႔
ေျပာင္းဖုိ႔ ရည္႐ြယ္ေနေၾကာင္း စာေရးသူကုိ ေျပာျပ၏။
စာေရးသူက ဘာသာတရား၏အႏွစ္သာရသည္ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ႏွင့
မသက္ဆုိင္ေၾကာင္း၊ ကုိယ္ကိုယ္တုိင္က ဘာသာတရား၏အႏွစ္သာရကုိ သိေအာင္ေလ့လာအားထုတ္ ထားပါမွ ဘာသာတရားကို ေလးစားျမတ္ႏုိး တန္ဖုိးထားႏုိ္င္ေၾကာင္း ေျပာျပ ၿပီး ဘာသာမေျပာင္းဖုိ႕ ဆုံးမခဲ့ရ၏။
ယေန႕ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ဳိးအမ်ား
ဘာသာတရားႏွင့္ဘုန္းႀကီး၊ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ဘာသာတရားသည္ တျခားစီျဖစ္သည္ကုိ သေဘာ ေပါက္နားလည္ထားဖုိ႔လုိေပသည္
ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ေပသည
ဘာသာအယူဝါဒကူးေျပာင္းျခင္းမ
( Dhamma Garden Ashin )
http://
Categories:
သာသနာ
a shin payar,
during my recent visit back to rangoon, i saw a middle-aged "war war wit" (please forgive my language but i can't help calling him that) with two adolescents dar gar ma-s at a teashop shamelessly ordered three plates of vermicelli salads at 5:00 in the evening. i had to try very hard not to go and knock her bald head with the tea pot at their table, derobe him and cane him!! you can never imagine how much i want to be the minister of religion so that i can cane all these "lit sa we". i couldn't knock his balh head with the teapot nor cane him but i recited "wi kar la baw za nar, way dar ma ni thate khar padan tha mar di yarmi" very loudly, loudly enough for him and people around him to hear.