အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာသမၺီျပည္ ေဃာသိတာ႐ံုေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခိုးလ်က္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနေသာ အသွ်င္အာနႏၵာအား ျမတ္စြာဘုရားသည္-
''အာနႏၵာ ထို အဓိက႐ုဏ္းသည္ ၿငိမ္းၿပီေလာ''ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အသွ်င္ဘုရား ထို အဓိက႐ုဏ္းသည္ အဘယ္မွာ ၿငိမ္းပါအံ့နည္း၊ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါ၏ အတူေနတပည့္
ဗာဟိယမည္ေသာ ရဟန္းသည္ သံဃာကြဲျပားရန္နည္းမ်ဳိးစံု အားထုတ္လ်က္ ရပ္တည္ေနပါ၏၊
ထိုသို႔ ျဖစ္ရာ၌ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါသည္ စကားတစ္ခြန္းမွ် ေျပာစေကာင္း၏ဟူ၍ မေအာက္ေမ့ပါဟု (ေလွ်ာက္၏)။
အာနႏၵာ အႏု႐ုဒၶါသည္ သံဃာ့အလယ္ဝယ္ အဓိက႐ုဏ္းတို႔၌ အဘယ္အခါက
ေမးစိစစ္ဖူးသနည္း၊ အာနႏၵာ ျဖစ္ေပၚသမွ် အဓိက႐ုဏ္းအားလံုးတို႔ကို
သင္တို႔ေသာ္လည္း ၿငိမ္းေစရမည္ မဟုတ္ပါေလာ၊ သာရိပုၾတာ ေမာဂၢလာန္တို႔ေသာ္လည္း
ၿငိမ္းေစၾကရမည္ မဟုတ္ပါေလာ။
အာနႏၵာ ဤအက်ဳိးထူးေလးမ်ဳိးတို႔ကို ျမင္ေသာ ရဟန္းယုတ္သည္ သံဃာကြဲျပားျခင္းကို ႏွစ္သက္ လိုလား၏။ အဘယ္ေလးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-
အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းယုတ္သည္ သီလမရွိ ယုတ္ညံ့ေသာ သေဘာရွိ၏၊ မစင္ၾကယ္
ယံုမွားဖြယ္ အက်င့္ရွိ၏၊ ဖံုးလႊမ္းအပ္ေသာ အမႈရွိ၏၊ ရဟန္း မဟုတ္ဘဲလ်က္
ရဟန္းဟု ဝန္ခံ၏၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ မရွိဘဲလ်က္ ျမတ္ေသာ အက်င့္ရွိ၏ဟု ဝန္ခံ၏၊
အတြင္းပုပ္၏၊ (ကိေလသာ) မိုးစြတ္၏၊ ေယာက္သြားပုပ္ကဲ့သို႔ ျဖစ္၏။
ထိုရဟန္းအား- ''ဤရဟန္းသည္ 'သီလမရွိ၊ ယုတ္ညံ့ေသာ သေဘာရွိ၏၊ မစင္ၾကယ္
ယံုမွားဖြယ္အက်င့္ရွိ၏၊ ဖံုးလႊမ္းအပ္ေသာ အမႈရွိ၏၊ ရဟန္းမဟုတ္ဘဲလ်က္ ရဟန္းဟု
ဝန္ခံ၏၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ မရွိဘဲလ်က္ ျမတ္ေသာ အက်င့္ရွိ၏ဟု ဝန္ခံ၏၊
အတြင္းပုပ္၏၊ (ကိေလသာ) မိုးစြတ္၏၊ ေယာက္သြားပုပ္ကဲ့သို႔ ျဖစ္၏'ဟု
ငါ့ကို့ရဟန္းတို႔ အကယ္၍ သိကုန္မူ ညီၫြတ္လွ်င္ ငါ့ကို
ဖ်က္ဆီးၾကလိမ့္မည္၊ မညီၫြတ္လွ်င္မူကား ငါ့ကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္''ဟု အၾကံျဖစ္၏။ အာနႏၵာ ဤပဌမအက်ဳိးထူးကို ျမင္ေသာ ရဟန္းယုတ္သည္ သံဃာကြဲျပားျခင္းကို ႏွစ္သက္လိုလား၏။
ဖ်က္ဆီးၾကလိမ့္မည္၊ မညီၫြတ္လွ်င္မူကား ငါ့ကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္''ဟု အၾကံျဖစ္၏။ အာနႏၵာ ဤပဌမအက်ဳိးထူးကို ျမင္ေသာ ရဟန္းယုတ္သည္ သံဃာကြဲျပားျခင္းကို ႏွစ္သက္လိုလား၏။
အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းယုတ္သည္
မွားေသာ အယူရွိ၏၊ အပိုင္းအျခားကို ယူတတ္ ေသာ မိစၧာဒိ႒ိႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
ထိုရဟန္းအား- ''ဤရဟန္းသည္ 'မွားေသာ အယူရွိ၏၊ အပိုင္းအျခားကို ယူတတ္ေသာ
မိစၧာဒိ႒ိႏွင့္ ျပည့္စံု၏'ဟု ငါ့ကို ရဟန္းတို႔ အကယ္၍ သိကုန္မူ ညီၫြတ္လွ်င္
ငါ့ကို ဖ်က္ဆီးၾကလိမ့္မည္၊ မညီၫြတ္လွ်င္မူကား ငါ့ကို
ဖ်က္ဆီးႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္''ဟု အၾကံျဖစ္၏။ အာနႏၵာ ဤဒုတိယအက်ဳိးထူးကို
ျမင္ေသာ ရဟန္းယုတ္သည္ သံဃာကြဲျပားျခင္းကို ႏွစ္သက္လိုလား၏။
အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းယုတ္သည္ မွားေသာ အသက္ေမြးမႈ ရွိ၏။ မွားေသာ
အသက္ေမြးမႈျဖင့္ အသက္ေမြး၏၊ ထိုရဟန္းအား- ''ဤရဟန္းသည္ 'မွားေသာ အသက္ေမြးမႈ
ရွိ၏၊ မွားေသာ အသက္ေမြးမႈျဖင့္ အသက္ေမြး၏'ဟု ငါ့ကို ရဟန္းတို႔ အကယ္၍
သိကုန္မူ ညီၫြတ္လွ်င္ ငါ့ကို ဖ်က္ဆီးၾကလိမ့္မည္၊ မညီၫြတ္လွ်င္မူကား ငါ့ကို
ဖ်က္ဆီးႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္''ဟု အၾကံျဖစ္၏။ အာနႏၵာ ဤတတိယ အက်ဳိးထူးကို
ျမင္၍ ရဟန္းယုတ္သည္ သံဃာကြဲျပားျခင္းကို ႏွစ္သက္လိုလား၏။
အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းယုတ္သည္ လာဘ္ကို အလိုရွိ၏၊ အ႐ိုအေသျပဳမႈကို
အလိုရွိ၏၊ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳမႈကို အလိုရွိ၏။ ထိုရဟန္းအား- ''ဤရဟန္းသည္
'လာဘ္ကို အလိုရွိ၏၊ အ႐ို အေသ ျပဳမႈကို အလိုရွိ၏၊ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳမႈကို
အလိုရွိ၏'ဟု ငါ့ကို ရဟန္းတို႔ အကယ္၍ သိကုန္မူ ညီၫြတ္လွ်င္ ငါ့ကို
အ႐ိုအေသျပဳၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္၊ အေလးျပဳၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္၊ ျမတ္ႏိုးၾကလိမ့္မည္
မဟုတ္၊ ပူေဇာ္ၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္၊ မညီၫြတ္လွ်င္ကား ငါ့ကို
အ႐ိုအေသျပဳၾကလိမ့္မည္၊ အေလးျပဳၾကလိမ့္မည္၊ ျမတ္ႏိုးၾကလိမ့္မည္၊
ပူေဇာ္ၾကလိမ့္မည္''ဟု အၾကံျဖစ္၏။ အာနႏၵာ ဤစတုတၳအက်ဳိး ထူးကို ျမင္၍
ရဟန္းယုတ္သည္ သံဃာကြဲျပားျခင္းကို ႏွစ္သက္လိုလား၏။
အာနႏၵာ ဤအက်ဳိးထူး ေလးမ်ဳိးတို႔ကို ျမင္ေသာ ရဟန္းယုတ္သည္ သံဃာကြဲျပားျခင္းကို ႏွစ္သက္လိုလား၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏
(သံဃေဘဒကသုတ္ အဂၤုတၱရစတုကၠနိပါတ္)
https://www.facebook.com/note.php?note_id=250893421663818
ကိုယ့္ဘာသာအေၾကာင္း အခုလိုေရးျပေပးႏိုင္တာ ဂဳဏ္ယူတယ္ဗ်ာ..ေက်းဇူးလည္းတင္ပါတယ္..ဗဟုသုတရစရာေတြခ်ည္းပါပဲ...